Tuesday, July 24, 2012

Tragedi

Medan ranjau belantara terbakar
Sarat darah air mata
Bersama jerit tangis semesta
Zona gelap tiada, wajah hampa

                                   Aku berlari bersama mimpi
                                   Gunturpun tiada hentikan
                                   Tinggal bilah bambu rapuh                           
                                   aku punya 


Terkaman gila, pedang bantai mereka
Air mata seakan pelepas nafsu
                                                                                    
Bersama bayangan ia semata

Oh, ibuk !tunggu aku
Bangkit asal yang lelap
Menuju apa yang terang
Tiada sakti bersama mantra

                                   Bersama ibuk, semesta ‘kan tunduk
                                   Bersama ibuk, aku berdiri
                                   Bersama ibuk pula, aku berlari
                                   Juga untuk bermimpi
                                   Dan semua akan berakhir

                                                Kini ibuk dipelukku
                                                Lepas nafsu bersama rindu juga
                                                Sebab, surga di telapaksucinya
                                                Sebuah cinta yang sempat tertunda kini berjumpa

Tiada khayal bersama cepat,
Sebatas racun menikam aku
Aku termakan serigala
Batinku, lantang! Bersorak!
“ibukkk!!!!”
“ibbbuuuuukkkk!!!!!!”
                                    Nadiku serasa pecah
                                    Masa telah tiada untukku
                                    Adalah sebuah gulita yang kini memakanku…..

No comments:

Post a Comment